IVT 2012/2013
1. Hodina 18.9. 2012
Ze začátku hodiny jsme se rychle seznámili s bezpečností práce. Dostali jsme cené rady do života ohledně strkání vidliček do zásuvek atd. Druhou hodinu jsme si s pomocí prezentace povídali o informacích.
2. Hodina 2.10 2012
V této dvouhonivce jsme probírali spíše matematické záležitosti ve formě přepisování čísel z binární soustavy na desítkovou a naopak. Zmínili jsme se také o formátech mp3 a mp4.
3. Hodina 9.10. 2012
Opět jsme se věnovali počítání. Ze začátku jsme se naučili pracovat s 16kovou a 8kovou soustavou. Tváře většiny z nás často zářily nepochopením, ale dle mého objektivního úsudku jsme na konci první hodiny měli všichni ponětí, co jsme to vlastně dělali. Po pozdní snídani jsme se pustili do sčítání v binární soustavě. Na konci dvouhodinovky jsme se dostali na téma excel a snažili se rozpomenout na látku z předminulého roku. Za takto náročnou práci jsme byli odměněni pohledem na chloubu naší školy, zabírajíc čestné místo po levici katedry.
4. Hodina 16.10. 2012
První hodinu jsme si motali hlavy s písemkou na binární, 8kové a 16kové soustavy. Ve druhé hodině jsme si nejdřív řekli eště něco z teorie a pak jsme i přes problémy některých jedinců zapamatovat si své jméno letos poprvé spustili školní počítače a vydali se zkoušet si funkce v excelu.
5. Hodina 23.10. 2012
Dnešní IVT jsme strávili putováním v říši Excelu. Probírali jsme textové funkce a hledali jejich praktické využití.
6. Hodina 30.10. 2012
Na dnešní hodinu jsme všichni přišli s motivací zlepšit si známky z posledního testu, ale poté co pan profesor zjistil, že největší mozkové kapacity s výjimkou mne chybí, pochopil, že bude lepší nekazit si den opravováním zrůdností a dále s námi procvičoval textové funkce.
7. Hodina 6.11. 2012
Zatímco já se doma snažil zapracovat na funkčnosti mého hlasu a snížení teploty, moji spolužáci si v první hodině napsali již zmiňovaný test na funkce a v druhé začali novou látku - seznamy a zamykání.
8. Hodina 13.11. 2012
Opět v plné síle jsem se navrátil do kolotoče IVT a po pravdě jsem ze začátku hodiny neměl zrovna přehled v tom, co dělám. Než skončila první hodina tak jsem navzdory svému očekávání již měl v hlavě jasno v tom, co dělám. Ve druhé hodině jsme pracovali se seznamy a ukazovali si některé práce našich předchůdců.
9. Hodina 20.11. 2012
Dnes nás bylo ve třídě velice málo. I přes absenci velkého množství studentů jsme začli probírat novou látku - kontingenční tabulky. Práce s nimi byla zajímavá a zábavná a myslím, že většinu z nás bavila.
10. Hodina 27.11. 2012
První hodinu jsme si napsali test na vyhledávací funkce. Většina třídy byla s výsledkem spokojena. Já jsem se k nim bohužel díky absenci schopností na psaní uvozovek nepřipojil. Druhou hodinu jsme pokračovali v kontingenčních tabulkách.
11. Hodina 11.12. 2012
Dnes jsme obě vyučovací hodiny strávili tvořením kontingenční tabulky z dat ohledně přijímacích zkoušek. Na konci druhé vyučovací hodiny jsme se eště pokochali pohledem na rapující romskou věštkyni.
12. Hodina 18.12. 2012
Naši předvánoční dvouhodinovku jsme oslavili dvouhodinovým testem na kontingenční tabulky a funkce.
13. Hodina 15.1. 2013
První hodinu IVT v novém roce jsme začali komentáři nad našemi projekty z minulého kalendářního roku. Známky byly veskrze dobré, tudíž jsme byli spokojeni. Poté jsme začali probírat programy, jenž nahrávají věci, které děláme na monitoru.
14. Hodina 22.1. 2013
Dnes sme se učili pracovat s nahrávacím programem s názvem Camtasia. První hodinu jsme se jen dívali a druhou jsme zkoušeli nahrát možnosti Camtasie a makra v excelu
15. Hodina 19.2. 2013
Po dlouhé odmlce IVT jsme se vrhli na estetiku v grafice. Probrali jsme 4 základní principy a dívali se na ukázky prací.
16. Hodina 26.2. 2013
První hodinu jsme z důvodu problému s doménou prakticky neměli. Ve druhé jsme navázali na minulé učivo a probírali kontrasty a písma
17. Hodina 5.3. 2013
Dnes jsme pronikali do tajů písma, ukazovali jsme si serif, písma jako egyptienky atd a jejich využití.
18. Hodina 12.3. 2013
První hodinu jsme probírali opět styly písma a ve druhé již sme plnili práci na téma vytvořit plakát s úlohou upozornit na kluzký povrch.
19. Hodina 19.3. 2013
Opustili jsme téma stylu písem a s našim praktikantem jsme probírali co stojí za vznikem webových stránek.
20. Hodina 26.3. 2013
Na začátku dnešního IVT pan profesor vyjádřil obavy z duševního zdraví některých našich jedinců při honbě za známkami, obávám se však, že ti ke kterým byla tato slova mířena nepochopili, že jsou mířena na ně. Po té jsme si zkusili zkusili online test na látku, jenž sme toto pololetí probírali, tzn. otázky typu co je to grotesk atd. Ve druhé hodině jsme dostali zužitkovat naše schopnosti a vytvořit diplom pro pana profesora Bauera. Osobně jsem se zaměřil převážně na používání patkových a bezpatkových fontů, zarovnání a velikost.
21. Hodina 2.4. 2013
Ze začátku hodiny jsme si promítli výsledky našich minulých samostnatných prací. Poté jsme začali novou látku - teorii barev. Vysvětlovali jsme si věci jako CMYK, RGB a jejich míchání. Dále jsme probírali kontrasty, odstíny atd. Prezence tématu byla znesnadněna technickými pomůckami, jelikož díky zastaralému projektoru se daly obtížně demonstrovat některé situace.
22. Hodina 9.4. 2013
První hodinu jsme si kontrolovali některé webové stránky. Většina lidí měli dvojky kvůli špatně vyznačeným pojmům. Po zbytek hodiny jsme ještě probírali teorii barev a ve druhé jsme začali základní práci se serifem.
23. Hodina 16.4. 2013
První hodinu jsme psali krátký online test na téma teorie barev. Ve druhé nám pan profesor vložil na počítače obrázek králíka, na němž byla demonstrovaná obtížnost výběru chlupů a podobných nepravidelných obrazců. Na provádění úkolu jsme používali Serif Photoplus 10.
23.4. 2013 Hodina IVT z důvodu přijímacích zkoušek neproběhla. Jako pojmy toho dne bych tedy označil odpadlá hodina, fotbal, zlomená ruka.
24. Hodina 26.4. 2013
Dnes se na nás usmálo štěstí a místo češtiny na nás připadla jedna hodina IVT. Celou jsme ji tedy strávili prací na našem roztomilém a chlupaťoučkém králíčkovi. Osobně jsem během této hodiny dospěl k názoru, že praktičtější nežli práce s kouzelnou hůlkou je nastavit paint to select a dále štětcem vybírat.
25. Hodina 30.4. 2013
Celé dvě hodiny jsme dostali na tvorbu našeho králíka. Finální podoba má vypadat tak, že za vystřihnutého králíka dosadíme nějaké pozadí. S tímto úkolem jsem měl problémy, jelikož jsem nevěděl jak se do pozadí vkládá vystřihnutý obrázek, ale doma jsem po dostudování rychle pochopil. Část hodiny jsem strávil vymýšlením elaborátu na náš projekt s fotolaby. Přibližně jsem dostal nápad, jaké čtyři fotografie bych chtěl udělat a proč.
26. Hodina 7.5. 2013
Dnešní hodinu jsme pro změnu vystříhovali králíka. Moje schopnosti ukládat své výtvory na jednotku Z sou zjevně velmi omezené, jelikož mě můj králík mě opět opustil. Místo věšení hlavy v klíně jsem se však dal opět do díla a jelikož už sem měl vybírání tolikrát procvičené, stihl jsem to eště v první hodině. Druhou hodinu jsem hledal nějaké vhodné pozadí, z čehož byl nakonec úkol více než těžký, tak jsem zvolil metodu pokus omyl, vložil králíka na několik pozadí a poté je krátil než mi zbyl vítěz. S výsledkem jsem byl nakonec poměrně spokojen, stejně by mi nic jiného nezbylo, protože zvonění ukončilo druhou hodinu. Jelikož někteří línější členové naší skupiny (Nussbauer) záhadně onemocněli, bylo nutné dodělat elaborát na náš projekt místo výtvarné výchovy. Tímto bych tedy chtěl poděkovat p.p. Papouškovi za uvolnění.
27. Hodina 14.5. 2013
Dnešek byl poslední den na dokončení našeho velkolepého králíka, tudíž jsem si lehce pohrál s kontrasty a barvami a poté jsme se vrhli na fotomontáž pro náš test fotolabů. Naším cílem bylo vložit měsíc v úplňku do krajiny a poté využít naší kreativity a pohrát si s barvami. Náš elaborát byl již uložen na "zetku" a my jsme si za něj vydřeli ceněnou známku s hodnotou 1,00.
28. Hodina 20.5. 2013
Zatímco naši kolegové si užívali hry s míčem zvané fotbal vedle na hřišti, my intelektuálně stavění jsme si rádi dali IVT. Po opuštění onoho prokletého králíka jsme si mohli poslechnout výklad na téma prezentace. Vyslechli jsme si kritiku na power point a ukazovali jsme si na konkrétní prezentaci co by se v ní mělo nebo nemělo objevit. Dostali jsme také další projekt - vytvořit v pětičlenných družstev vlastní prezentaci, kde jsme měli zobrazit poznatky z dané hodiny. Téma nám dovolí využít naší fantazie, je jím totiž "morální úpadek dnešních generací". Hned po hodině jsme se usadili před třídou a dali se do práce, i přes ulývání se některých členů a dali práci teoretickou podobu.
29. Hodina 21.5. 2013
Před krásným výletem do Jeseníků jsme měli to potěšení a pustili se do práce na naší prezentaci. Po chvíli hecování se kdo má s sebou víc jídla jsme začali hledat obrázky do naší prezentace. Já, jelikož jsem jako jediný ze skupiny jsem měl věc, která je pro tuto práci nutná a ostatním chyběla (kšiltovka), jsem si zahrál na vedoucího a kontroloval práci ostatních. Bohužel jsem si při takto rozsáhlé práci připadal jako s bandou (věrtšinou) oholených šimpanzů a práci jsme kvůli občasnému dohadování nestihli. Rozdali jsme si úkoly (já mám vytvoření finální podoby, protože jim nevěřím) a jen čekáme, kdo se na ten svůj vykašle a na kom tedy ztroskotáme.